Zonnebloem Reeuwijk-Driebruggen-Waarder geniet van geslaagde vakantieweek in Baarlo
Van de redactie
Baarlo - De deelnemers en vrijwilligers van de afdeling Reeuwijk-Driebruggen-Waarder van de Zonnebloem kijken terug op een bijzondere en gezellige vakantieweek in Baarlo. Vanuit een ruim vakantiehuis met dependance beleefde het gezelschap een week vol uitstapjes, ontspanning, muziek en vooral veel saamhorigheid. Een van de hoogtepunten van de vakantie was het bezoek aan Giethoorn. Daar maakte de groep een prachtige vaartocht in een speciaal aangepaste boot met lift, waardoor ook deelnemers in een rolstoel comfortabel konden genieten van het karakteristieke waterdorp. Ook het uitstapje naar Pantropica viel bijzonder in de smaak. Tussen de tropische planten, kleurrijke bloemen en exotische dieren genoten de deelnemers zichtbaar van een dag vol indrukken.
Niet alles verliep volgens planning. Een bezoek aan een markt moest helaas worden afgelast vanwege de aanhoudende regen. Gelukkig lieten de deelnemers zich daardoor niet uit het veld slaan. In het vakantiehuis werden gezellige activiteiten georganiseerd, waaronder een fanatiek gespeelde bingo die voor veel plezier en mooie prijsjes zorgde.
De laatste avond werd een onvergetelijke afsluiting van de vakantieweek. Vrijwilligers Ton en Josje verzorgden een verrassend gastoptreden als Willeke en Willy Alberti. Hun muzikale optreden zorgde voor veel herkenning, vrolijkheid en meezingmomenten. Ook de 'zusters' maakten veel indruk met een speciaal optreden. Dankzij Sjani werd een persoonlijke tekst geschreven op het bekende lied Ja Zuster, Nee Zuster, wat zorgde voor een voorstelling vol humor, warmte en herkenning. Toen het moment van afscheid naderde, werd duidelijk hoe bijzonder de week voor iedereen was geweest. De onderlinge verbondenheid was sterk gegroeid en bij velen vloeiden de tranen rijkelijk. Het afscheid van zoveel gezelligheid en mooie momenten viel niet mee. Laatste lunch werd gehouden halverwege de route terug. Bij de Boskabouter in Hardewijk. Heerlijke pannenkoeken gegeten en een ijsje toe. Met afrekenen hoefden we de ijsjes niet te betalen. Zo lief!
De afdeling spreekt haar grote dank uit aan iedereen die deze vakantie mogelijk heeft gemaakt. Een speciaal woord van dank gaat uit naar Dick Hoogendoorn van de Plus Supermarkt in Waarder, die voor de heenreis voor een heerlijke lunch zorgde.genoeg om ook andere dagen van te genieten. Ook wordt een anonieme sponsor hartelijk bedankt voor de financiële bijdrage waardoor een scootmobiel kon worden meegenomen in de rolstoelauto van Welzorg, zodat een deelnemer optimaal van de vakantie kon genieten.
Daarnaast gaat een bijzonder dankwoord uit naar Bianca de Boer, die spontaan aanbood mee te rijden naar Baarlo. Dankzij haar inzet konden niet alleen deelnemers comfortabel reizen, maar was er ook voldoende ruimte voor de boodschappen en andere benodigdheden. De vakantieweek in Baarlo was daarmee veel meer dan een paar dagen weg. Het was een week vol vriendschap, zorg voor elkaar, plezier en onvergetelijke herinneringen. Een vakantie die nog lang onderwerp van gesprek zal blijven binnen de Zonnebloemafdeling Reeuwijk-Driebruggen-Waarder.























































































































































